Archive for stycznia 2015

Curry z dorszem, batatami, mango i czarnym ryżem

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Nieco egzotyczne połączenie, ale za to jakie smaczne! Delikatna biała ryba, słodkie mango, aksamitne bataty i czarny ryż, a to wszystko skąpane w sosie curry na bazie mleka kokosowego. Pycha!

Pieczony topinambur pachnący tymiankiem

Czytaj więcej » | 3 Comments »

Topinambur, inaczej słonecznik bulwiasty, to pyszne i zdrowe warzywo, które ostatnio wraca do łask. Ma ciekawy lekko orzechowy smak, plasuje się gdzieś pomiędzy pietruszką, a ziemniakiem. Do pietruszki zbliża go orzechowa słodycz i moc witamin, a do ziemniaka konsystencja i jego wielkofunkcyjność :) Można go gotować, smażyć, piec, grillować, zrobić z niego pure albo zupę. Koniecznie spróbujcie mojej pieczonej wersji z mnóstwem aromatyznego tymianku. Pycha!

Chapati z bryndzą i warzywami duszonymi w sosie sojowym

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Chapati to indyjskie chlebki, w zasadzie to podpłomyki. W oryginale są robione z pszennej mąki razowej. Ja postanowiłam troche poeksperymentować i zrobiłam je z mąki żytniej chlebowej oraz mąki pszennej pełnoziarnistej, dodałam trochę słodkiej papryki, kurkumy oraz czarnuszki i muszę powiedzieć, że wyszły pyszne :) Do środka napchałam trochę duszonych warzyw, domowego sosu czosnkowo- koperkowego, sałaty rzymskiej oraz bryndzy. Polecam :)


Zupa z gruszki i pietruszki

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Dziś kolejna zupa krem, którą uwielbiam (tak samo, jak wszystkie inne zupy kremy, na które podałam Wam przepisy :), jest kremowa, lekko słodka i rozgrzewająca. Jej smak doskonale uzupełniają prażone orzechy, czy małe chrupiące grzanki. Idealnie sprawdza się jako gorący kubek w pracy :)


Owsiane lody z mango

Czytaj więcej » | 6 Comments »

Coś pysznego! Coś co odkryłam zupełnie przez przypadek. Strasznie spodobał mmi się przepis na owsiane mango lassi z tej strony. Na stanie miałam tylko mrożone mango, ale pomyślałam co tam, robię :) I przez przypadek stworzyłam coś okrutnie pysznego, a przy tym bardzo zdrowego - owsiane lody z mango. Mmniam :) a Wiecie co jest w nich najlepsze? Można je wyjadać łyżeczką prosto z blendera, albo dolać do nich trochę mleka, tak jak ja to zrobiłam i mamy wtedy pyszny lodowy shake! Polecam! :)


Risotto z brązowymi pieczarkammi

Czytaj więcej » | 1 Comment »

Dziś klasyka, czyli risotto. Z racji pory roku i faktu, że zapasy mrożonych borowików skończyły się jeszcze przed świetami zmuszona byłam użyć pieczarek. Użyłam odmiany z brązowymi kapeluszami, ktora wizualnie odrobinę przypomina borowiki :) Muszę przyznać, że risotto z pieczarkami, jest naprawdę dobre. I pewnie jeszcze nie raz do niego wrócę. Nie jest co prawda tak aromatyzne jak to z grzybami leśnymi, które jest dla mnie numerem jeden, ale naprawdę daje rade! :) Polecam :)

Koktajl pełen zdrowia i energii - kawa, banan, chia

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Koktajl, który idealnie może zastąpić śniadanie, zwłaszcza wtedy gdy nie mamy za dużo czasu na jego przygotowanie i zjedzenie. Wystarczy wszystkie składniki wrzucić do blendera, zmiksować, przelać w kubek termiczny i śniadanie wychodzi z domu razem z nami :) Koktajl jest pyszny, zdrowy i pełen energii, w kilka minut postawi na nogi :)


Orkiszowa tarta z cukinią, pomidorami i świeżymi ziołami

Czytaj więcej » | 4 Comments »

Prosta i pyszna tarta, którą można przygotować bez specjalnej formy. Potrzebna jest jedynie duża płaska blaszka i papier do pieczenia. Taką, nieco rustykalną tartę, nazywa się galette. Moja wersja bazuje na mące orkiszowej, ale do jej przygotowania możecie wykorzystać również zwykłą pszenną mąkę pełnoziarnistą i zrezygnować z dodatku mąki graham. Też będzie pyszne. A nadzienie można modyfikować dowolnie, mi się zamarzyła cukinia marynowana w słodkiej papryce, pomidory, mozarella i aromatyczne zioła. Wyszło pysznie :)

Stir fry z brokułem, papryką i orzeszkami ziemnymi

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Od czasu do czasu (ostatnio coraz częściej) lubię korzystać z woka w kuchni. Dzięki niemu szybko można przygotować proste i smaczne dania zarówno mięsne, jak i wegetariańskie. Tym razem padło na pyszny stir fry z makaronem noodle, brokułem, papryką, mini marchewkami oraz orzeszkami ziemnymi, do tego trochę azjatyckich przypraw i pyszny obiad gotowy :)


Śniadaniowa pasta z awokado

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Pyszna i prosta w przygotowaniu pasta z dojrzałego awokado, idealnie ugotowanych jajek i wyrazistego w smaku sera grana padno. Swoją kremowość pasta zawdzięcza awokado (szczególnie polecam awokado odmiany hass, które ma ciemną pomarszczoną skórkę, a miąższ jest aksamitny i ma lekko orzechowy smak). Do tego szczypta czarnuski, plastry pomidora, listki roszponki ulubione pieczywo, świeżowyciskany sok z cytrusów i pyszne śniadanie gotowe :)


Odchudzone rafaello, czyli fit trufelki

Czytaj więcej » | No Comments »

Te trufle to moje ostatnie odkrycie! Są idelalne z dwóch prostych powodów - są bardzo zdrowe i przepyszne. Składają się z mnóstwa dobroci dla naszego organizmi - m. in.  kaszy jaglanej, migdałów i oleju kokosowego. Brzmi średnio smacznie? To tylko pozory :) Trufle są fantastyczne i naprawdę przypominają w smaku sławne pralinki. Nie wierzycie? To spróbujcie! :)


Roladki z bakłażana z serem feta, zapiekane w sosie pomidorowym

Czytaj więcej » | No Comments »

Bakłażan to takie warzywo, z którego zawsze można coś wyczarować. Można go zamarynować i upiec z dodatkiem  ulubionego sera, albo połączyć z czosnkiem, ziołami i podać z ugotowanym na sypko ryżem. Albo można zrobić z niego pyszne roladki, nadziewane czosnkowo-orzechową fetą, a następnie zapiec je w balsamiczno- pomidorowym sosie pachnącym rozmarynem. Pycha!

Pudding z nasionek chia z bananem

Czytaj więcej » | 6 Comments »

Nasionka chia, czyli inaczej szałwia hiszpańska to prawdziwa bomba zdrowia. Warto je włączyć na stałe do diety ponieważ są bogatym źródłem kawsów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w idealnych dla naszego organizmu proporcjach. Ponadto nasionka chia zawierają witaminy E. B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo i cynk oraz błonnik. Mam wymieniać dalej? Proszę bardzo :) Te magiczne nasionka również spowalniają wchłanianie cukrów, więc są doskonałym suplementem diety dla diabetyków, ponadto wspomagają nawilżanie organizmu oraz pomagają w zwalczaniu złego cholesterolu. Ze względu na dużą zawartość błonnika dają na długo uczucie sytości i pomagają w walce z nadwagą. Chyba nie macie już wątpliwości, że warto je jeść :) Jednak należy pamiętać, że tak samo jak w przypadku wszystkich wiatamin i suplementow nie można przesadzić z ich ilością, dzienna dawka nasionek chia powinna oscylować w okolicach 1 porządnej stołowej łyżki. Chia ma jeszcze jedną wspaniałą właściwość, mianowicie potrafi zatrzymać dziesięciokrotność swojej objetości, co świetnie można wykorzystać w kuchni. Jedna łyżeczka chia jest w stanie wchłonąć i zżelować 10 łyżek płynu (mleka roślinnego czy wody), tworząc pyszny pudding. Pudding to oczywiście nie jedyna możliwość na wykorzystanie nasionek chia w kuchni, można dodawać je do owocowych koktajli, sałatek, zmielić i dodać do wypieków, ale o tym przy innej okazji :)

Sałatka z pieczonym buraczkiem, mandarynką, fetą i orzechami

Czytaj więcej » | 4 Comments »

Buraki to bardzo niedoceniane warzywa, wiele osób traktuje je jedynie jako materiał na barszcz lub podaje zasmażane jako dodatek do obiadu. A tym czasem buraki są o wiele bardziej użyteczne :) Można z nich zrobić sałatki, ciasta, kremy, a nawet burgery czy pralinki. Są pyszne zarówno pieczone, jak i gotowane, i na słodko i na słono. Trzeba tylko dać się ponieść fantazji ;) Pieczony burak oblepiony kwaskowym octem balsamicznym, garść roszponki i kilka dodatków i już mamy lekki i zdrowy lunch, a przy tym jaki pyszny :)


Wegeburger ze słodkich ziemniaków

Czytaj więcej » | 2 Comments »

Jak burger, to mięso, najlepiej wołowina, taka medium. Otóż... owszem tak, ale nie zawsze ;) Niedawno przekonałam się, że burger bez mięsa też może być dobry, a nawet pyszny. Przez długi czas kompletnie w to nie wierzyłam i zawsze powtarzałam, że burger bez mięsa to nie burger. Cóż, ludzie się zmieniają... :) Jeśli lubicie słodkie ziemniaki, albo po prostu chcecie spróbować czegoś nowego to ten przepis jest wprost idealny. Naprawdę polecam! Jeśli zrezygnujemy z dodatku sera, burger z wegetariańskiego zmieni się w wegański.

Hummus z kuminem i suszonymi pomidorami

Czytaj więcej » | No Comments »

Uwielbiam wszelkie smarowidła do chleba, zarówno te słodkie jak i wytrawne. Więc prędzej czy później musiała przyjść pora na hummus :) Pierwszy hummus jaki jadłam był z dodatkiem suszonych pomidorów i był po prostu fantastyczny. Dopiero później spróbowałam wersji tradycyjnej, która również bardzo mi smakowała. Może właśnie dlatego, ten z dodatkiem suszonych pomidorów jest do dziś moim ulubionym i najczęściej gości na moim stole. A gości bardzo często, bo świeży wiejski chlebek posmarowany domowym hummusem z piklowanym ogórkiem to jest to :) 

Muszę się Wam czymś pochwalić. W moje ręcę trafił ostatnio prawdziwy kumin z Maroko, uwierzcie mi, że nie ma porównania z tym dostępnym w naszych sklepach. Ma tak intesywny smak i aromat, że zaledwie maleńska szczypta nadaje daniom fantastycznego marokańskiego charakteru. Jeśli tylko macie możliwość dostępu do egzotycznych przypraw, gromadźcie ich jak najwięcej, bo dzięki nim Wasze dania będą miały niesamowicie oryginalny smak. Zatem, gdy tylko Wasi znajomi wyjeżdżąją w ciepłe kraje, proście ich o małą torebeczkę pachnących kuchennych dobroci :)

Kuskus z granatem i pomarańczowe pesto z rukoli

Czytaj więcej » | No Comments »

Lekka, kolorowa sałatka z kuskusu, doprawionego sokiem z cytryny i świeżą natka pietruszki, które wydobywają z kuskusu cały jego smak. Do tego małe rubinowe groszki, czyli pestki z granatu i pesto z rukoli oraz nerkowców. Świetnie nadaje się na lunch, a w połączeniu z kurczakiem czy białą rybą będzie pysznym obiadem.


Cottage pie ze szpinakiem

Czytaj więcej » | No Comments »

Cottage pie to bardzo popularna zapiekanka składająca się z dwóch warstw: mięsnej potrawki oraz przykrywającego ją kremowego puree. Smakuje naprawdę fantastycznie. Ja postanowiłam zrobić ją w ciut zdrowszej wersji i do jej wykonania użyłam chudego mięsa z indyka oraz dodałam dodatkową szpinakową warstwę. Zapiekanka ze stołu zniknęła w mgnieniu oka, co chyba jest jej najlepszą recenzją :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...