Domowe zapiekanki z pieczarkami- najlepsze.

Długo szukałam przepisu na idealne zapiekanki z pieczarkami. Po intensywnych poszukiwaniach misja zakończona- idealne zapiekanki namierzone :) Sekret tkwi w proporcjach sera i pieczarek oraz doborze odpowiedniego pieczywa, które stanowi podstawę zapiekanki. Moim zdaniem najlepsza do zapiekanek jest świeża bagietka- zarówno biała jak i pełnoziarnista. Po zapieczeniu bułka jest chrupiąca po bokach i mięciutka w środku, czyli najlepsza jaka może być :) Naprawdę polecam, gwarantuję że na jednym razie nie poprzestaniecie!



SKŁADNIKI ( 2 spore zapiekanki)

5-6 małych pieczarek
4-5 łyżek startego żółtego sera/ mozarelli ( tak aby sera i pieczarek było 1:1)
kilka gałązek świeżego tymianku
kilka łodyżek drobnego szczypiorku
ketchup

opcjonalnie

papryczka chilii
szalotka lub cebulka cukrowa
1 łyżka parmezanu

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

1. Pieczarki dokładnie umyć i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami. Z serem zrobić to samo. Zapiekanki najlepiej smakują, gdy sera i pieczarek jest tyle samo.

2. Tymianek drobniutko posiekać i dodać do sera i pieczarek. Dla urozmaicenia można dodać drobno posiekaną papryczke chilii, cebulkę oraz parmezan. Ale bez tych dodatków zapiekanki również smakują wspaniale.

3. Bagietkę przekroić wzdłuż na pół. Wycisnąć na nią ketchup i wyłożyć na niego masę pieczarkowo serową.

4. Zapiekać w temperaturze 200 stopni około 10 minut, aż ser sie rozpuści i lekko zezłoci.

5. Po wyjęciu z piekarnika posypać zapiekanki drobno posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego!





This entry was posted on 11 lip 2014 and is filed under ,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

16 Responses to “Domowe zapiekanki z pieczarkami- najlepsze.”

  1. nie lubię pieczarek, ale te zapiekanki wyglądają przepysznie, w najbliższym czasie zrobie je z chłopakiem hah <3

    http://najlepszeopisyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju świetny przepis i taki łatwiutki!
    Na pewno zrobię! :) Dziękuję
    Zapraszam do mnie wiktoriabujanowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm wygląda bardzo apetycznie, świetny łatwy przepis!
    Na pewno skorzystam :)
    wiktoriabujanowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. kojarzy mi się z moim dzieciństwem, kiedy to w takiej jednej budce (której dziś już nie ma :( ) mama kupowała mi zapiekanki i bułki z pieczarkami w środku...mmm, niezapomniany smak.:)
    ~ Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam w pamięci pyszne zapiekanki z pieczarkami z pewnej budki w nadmorskim Mielnie, miałam wtedy 8 lat i smak pamiętam do dziś :)

      Usuń
  5. Moja ulubiona. Pamiętam jak niegdyś chodziło się do "Margerity" na skwerze, by zjeść zwykłe zapiekanki z pieczarkami i serem, dziś już jej nie ma, ale smak pozostał. Kiedy zrobiłem zapiekanki z tego przepisu mmm z parmezanem i polanym świeżym łagodnym ketchupem z Pińczowa, przypomniał mi się smak tamtych zapiekanek, bo dobrze dobrany ketchup to więcej pomidorów, a im więcej pomidorów tym więcej likopenu, wpływającego dodatnio na nasze zdrowie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. moje dzieciństwo, zawsze tylko czekałam aż zadzwoni dzwonek i raz w tygodniu szlam do pobliskiej budki na taka zapiekankę :D a już wgl byłam zachwycona gdby moja mam czasem takie robiła w domu :) Przepis napewno sie przyda, zresztą nie on jeden z tej skarbnicy perełek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis sprawdziłam. Wychodzą wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nareszcie przepis na prawdziwe zapiekanki czyli takie tradycyjne. Co oznacza, że wcale nie są wstępnie przesmażane z cebula na patelni, tylko surowizna i do pieca :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis na zapiekanki :D no nie mogę... ludzie! Proponuje dodać jeszcze przepis na kanapki z szynką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie, kazdy ma swoją koncepcje nawet na te najprostsze dania i warto się nimi dzielić i odnajdywać nowe połączenia, nie widzę w tym niczego złego :)

      Usuń
  10. Pieczarek (jak i innych grzybów)się nie myje, tylko czyści wilgotną gąbką lub pędzelkiem.(Żeby nie piły wody)
    Pozdrawiam
    Marek
    marek.jurasz@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawdź w jakim banku konto dla dziecka na w jakim banku numer konta

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...