Dip z czerwonej fasoli z kuminem i słodkim sosem sojowym

Czerwona fasola, czosnek, kumin, sos sojowy i chilli - niby niepozorne, niby nic, a smakuje wybornie! Zawsze podchodziłam sceptycznie do wszelkich fasolowych past, wydawały mi się nudne i bardzo przewidywalne w smaku. Oj jak bardzo się myliłam :) Smak tej pasty jest naprawdę zaskakujący - pikantny, z delikatną nutą kuminu, a zarazem lekko słodki i kremowy. Razem z domowymi nachosami tworzy duet idealny. Po prostu musicie tego spróbować! :)


SKŁADNIKI 

  • 1 puszka czerwonej fasoli (ok. 300g)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczka chilli (z pestkami jeśli lubimy mocno pikantne)
  • 1/4 łyżeczki kuminu
  • 2 łyżki słodkiego sosu sojowego
  • 1 łyżka oleju ryżowego lub innego o neutralnym smaku


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  1. Fasolę odcedzamy i wrzucamy do blendera.
  2. Dodajemy czosnek, chilli, kumin, sos sojowy, olej ryżowy i blendujemy aż do uzyskania gładkiej pasty.
  3. Podajemy z nachosami, jako dodatek to tacos, tortilli lub jako dip do warzyw. Świetnie sprawdza się również jako smarowidło do chleba.

Smacznego!


This entry was posted on 27 lut 2015 and is filed under ,,,,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Dip z czerwonej fasoli z kuminem i słodkim sosem sojowym”

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam dipu fasolowego. Bardzo ciekawy pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był mój debiut i moge powiedzieć, że zdecydowanie do powtórzenia :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...