Muffiny z gruszkami, imbirem i cynamonem

Lato tak szybko przeleciało... nawet nie zauważyłam kiedy ze straganów zniknęły moje ukochane maliny, jagody i jeżyny, a ich miejsce zajęły złociste dynie, słodkie śliwki i chrupiące gruszki. Czas leci zdecydowanie zbyt szybko. Ale tak się złożyło, że całkiem niedawno w moje ręce wpadło kilka pysznych, słodkich gruszek prosto z przydomowego sadu. Niektóre z nich zniknęły już po paru minutach, a reszta trafiła pod nóż i skończyła w pysznych jesiennych, rozgrzewających muffinach :) Są idealne!



SKŁADNIKI (ok. 12 dużych muffinek)

  • 150 ml jogurtu naturalnego
  • 150 ml oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g mąki orkiszowej jasnej 
  • 150 g jasnego brązowego cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 nieduże gruszki
  • cukier puder do posypania


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA


  1. Suche składniki mieszamy w jednym naczniu. W drugim łączymy składniki mokre. Składniki mokre wlewamy do suchych i mieszamy delikatnie, tylko do połączenia składników (nie używamy miksera!).
  2. Gruszki obieramy ze skórki, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę. Dodajemy do masy i delikatnie mieszamy.
  3. Ciasto wykładamy do 3/4 wysokości foremek. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około 20-25 min.
  4. Jeszcze ciepłe posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!



This entry was posted on 10 paź 2017 and is filed under ,,,,,,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Muffiny z gruszkami, imbirem i cynamonem”

  1. W tych babeczkach najbardziej podoba mi się to, że są one dość łatwe do przygotowania co jest świetną sprawą. Dla mnie jeden z najlepszych przepisów na muffinki mają w https://basiazsercem.pl/ i już miałam okazję niejednokrotnie z nich korzystać.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...