Najlepsza marynata do karkówki z grilla

Jak grill to wiadomo- karkówka! Mniej lub bardziej wypieczona, ale zawsze cieszy się ogromnym powodzeniam. Sekretem aromatycznego i kruchego mięsa jest wielogodzinne marynowanie w bogatej mieszance przypraw. Zawsze staram się marynować mięso przynajmniej 24 h przed grillowaniem, a jeśli chodzi o karkówkę to nawet 48h. Wtedy mięso intensywnie przechodzi aromatem i smakiem przypraw, a dodatkowo ma wspaniałą strukturę. Dla mnie najlepiej smakuje z lekko przypieczonym chlebkiem, sałatką z pomidorów i odrobiną masła czosnkowego, które roztapia się na jeszcze gorącym kawałku mięsa :) Tak przygotowane mięso jest aromatyczne i kruche, po prostu pyszne :)


SKŁADNIKI

  • 1-1,5 kg karkówki


marynata

  • oliwa z oliwek lub olej rzepakowy ok 1/3 szklanki
  • 4-5 ząbków czosnku
  • 1/2 cebuli
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej wędzonej
  • 1 łyżeczka papryki ostrej
  • 1 łyżeczka świeżozmielonego pieprzu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku/majeranku
  • 1 łyżka ostrej musztardy
  • 3 łyżku ketchupu lub sosu barbecue


masło czosnkowe

  • pół kostki masła
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka vegety/soli
  • świeże zioła - oregano, bayzlia, tymianek, pietruszka ( wystarczy jedno)


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  1. Karkówkę dokładnie umyć i osuszyć. Pokroić w dość cienkie plastry ( wtedy szybciej będą się grillować).
  2. Czosnek i cebulę obrać, pokroić na mniejsze kawałki i przecisnąć przez praskę.
  3. W dużym kubku wymieszać wszystkie składniki marynaty.
  4. W garnku ( takim, aby zmieściło się mięso) na dnie rozsmarować trochę marynaty, ułożyć kawałki karkówki tak aby przykryć dno, posmarować je marynatą, na nich ułożyć kolejne kawałki mięsa, posmarować marynatą i tak aż do końca. Garnek przykryć i wstawić do lodówki na 12-48 h. 
  5. Miękkie masło (wcześniej wyjąć z lodówki) ugnieść widelcem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, vegetą oraz posiekanymi ziołami. Odstawić aż smaki się przegryzą.
  6. Karkówkę grillować po kilka minut z każdej strony, aż do uzyskania ulubionego stopnia wypieczenia.
  7. Podawać z masłem czosnkowym, które nada dodatkowego aromatu karkówce, oraz ulubionymi dodatkami. Masełko świetnie smakuje również na podpieczonym chlebku.
Smacznego!



This entry was posted on 22 lip 2014 and is filed under ,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

38 Responses to “Najlepsza marynata do karkówki z grilla”

  1. Karkówka zrobiona wg tego przepisu zrobiła furrorę na moim grillu. Goście zachwalali jak im smakuje. I to pomimo tego że nie dałam cebuli bo nie miałam to samo z bazylią, zamiast niej dałam zioła prowansalskie. Mięso też nie leżało w marynacie tyle ile trzeba. Po 4-5 godzinach wylądowało na grillu. Świetny przepis, nie byłam nastawiona optymistycznie ale i mnie smak pozytywnie zaskoczył bo wydawało mi się że wszystkie karkówki z grilla są jak podeszwy. Ta taka nie była. Ta byłam smaczna. Użyłam też tej marynaty do kiełbasy białej surowej. Tyle samo czasu spędziła w marynacie i też była smaczna tak wiec kiełbaskę w tejmarynacie też polecam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy papryka ostra to to samo co pieprz Cayenne? Ja dodałam pieprz Cayenne i wydaje mi się, że marynata wyszła bardzo ostra. Na wszelki wypadek musztardę i keczup dodałam już łagodne.. ale i tak się martwię czy nie będzie za ostre ?

      Usuń
    2. To niestety nie jest to samo, pieprz cayenne jest duzo ostrzejszy. Mysle ze 1/4 lyzeczki bylaby wystarczajaca. Ale dla lubiacych pikantne bedzie dobre :)

      Usuń
    3. Na szczęście wyszło dobre i smakowało, dziękuję za przepis i odpowiedź :)

      Usuń
    4. cieszę się, że się udało :)

      Usuń
  2. Bardzo sie ciesze, ze smakowalo :) z marynowaniem kielbasek ciekawy pomysl, na pewno sprobuje :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamarynowałam dzisiaj mięsko. :) Karkówkę zamierzam upiec w piekarniku, będzie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochani czy jest jakaś zasada, że np 1 cm mięso gotuje sie na patelni np przez x minut ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Karkówka super, przepis świetny. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze ze smakowala :)

      Usuń
  6. Wypróbowałam przepis i tak przygotowana karkówka posmakowała całej rodzince. Masło czosnkowe rónież okazało się strzałem w dziesiątkę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)
      Takie komentarze dodają skrzydeł :)

      Usuń
  7. Cała rodzina była zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że smakowało :) Mam nadzieję, że jeszcze nie raz wrócisz do tego przepisu :)

      Usuń
  8. Marynowałam karkówkę pod kontem piekarnika a nie grilla i też wyszła super. Nie dodałam tylko cebuli i musztarda raczej nie była ostra, ale też wyszło wszystko ok. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja proponuję dodatkowo do marynaty łyżkę coca-coli i odrobinę burbonu, cola i alkohol przyspieszają proces marynowania i dodają potrawie dodatkowego słodkawego akcentu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł, na pewno wypróbuję :)

      Usuń
  10. Wczoraj pierwszy raz jedliśmy karkówkę w tej marynacie. Przygotowałam ją prawie dwa dni wcześniej i uważam, że wyszłą super. Zawsze kupowałam gotowe karkówki już z marynatą, ale chyba zacznę przygotowywać sama. Przepis już przepisałą do swojego zeszyciku z przepisami :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka domowa jest o niebo lepsza, warto poświęcić chwilę i przygotować samemu :)
      Ciesze się, że smakowała :)

      Usuń
  11. Solą posypcie przy pieczeniu dopiero .Dobra rada

    OdpowiedzUsuń
  12. Stosuje tą marynatę odkąd tylko ją znalazłam u Ciebie.Jest świetna, karkówka jest przepyszna, idealnie doprawiona. Mój nr 1 wśród marynat do karkówki. Ja przeważnie marynuję dwa dni wcześniej i wtedy jest mega PYCHA :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamiast zwykłej soli dodałem sól zmiększającą, upiekłem karkówkę po 2,5 dnia w marynacie i wyszła tak genialnie, taka mięciutka i smaczna aż slinkę do tej pory mam :). Na prawdę polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazwyczaj moja żona przygotowuje karkówke według jej jedynego 'najlepszego' przepisu. Tym razem nic jej nie mówiąc sam zamarynowalem karkówke według tego przepisu. Od teraz to jest to jest ten 'najlepszy' przepis żony :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis, troche zmodyfikowalem kombinacje przypraw i ziol. Teraz bede robil czesciej takie smakolyki :) pozdrawiam /Cezary

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że przepis zagości u Ciebie na stałe :)

      Usuń
  16. Ta Marynata jest obłędna🙆 dziś bis jutro gril

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjny przepis rodzinka zachwycona dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowicie dobra marynata! Karkówkę jadłam wiele razy, ale po raz pierwszy przygotowywałam sama i wyszła wspaniale. Skorzystałam z Twojego przepisu i to był strzał w 10! Dziękuję Ci bardzo, że podzieliłaś się nim z innymi :) Obiad był przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis na marynate świetny! Karkówka wychodzi przepyszna �� ciesze sie ze trafiłam na ten przepis. Polecam ��

    OdpowiedzUsuń
  20. Karkówka w tej marynacie przepyszna !! Zawsze jak robię karkówke to z tego przepisu ale w piekarniku �� polecam! ��

    OdpowiedzUsuń
  21. Grillowana karkówka jest jedną z ulubionych potraw w moim domu, oczywiście z dodatkiem ketchupu i sosu grillowego Tarsmak :) Wszyscy wychwalali marynatę, która jest naprawdę wyśmienita!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiliśmy wszystko zgodnie z przepisem, niestety dzisiaj na probe po ponad 12h usmażyliśmy karkówkę na patelni, pierwsza reakcja zachwyt jak pięknie się rumieni itd, po odwróceniu na druga stronę marynata jak by się zważyła. Dłuższe smażenie powodowało jedynie przypalanie się mięsa do czarnego koloru. Zostało nam tego jeszcze ponad 1gk... Czy na grillu będzie inaczej? Dziwne było jeszcze to, że na talerzu przypalenie było niesmaczne a reszta mięsa była mokra jak by w wodzie, talerz tez był mokry i co dziwne przyprawa na talerzy (marynata) zostawała jak by nie usmażona, jak byśmy dopiero mięso w tym optoczyli... Co mogło to zepsuć? Ketchup? musztarda? oliwa z oliwek? :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...