Piernik staropolski / przekładanie

Ostatni etap przygotowywania piernika staropolskiego to przekładanie go ulubionymi masami. Ja w tym roku wybrałam tradycyjne powidła śliwkowe i masę marcepanowo morelową, którą zrobiłam bazując na przepisie znalezionym tutaj. W mojej wersji masa jest mniej słodka, bo bez cukru sam marcepan i suszone owoce dają moim zdaniem wystarczającą ilość słodyczy, za to nadałam jej charakteru poprzez dodanie co nieco więcej alkoholu :) Całe ciasto zwieńczyłam mleczną czekoladą i siekanymi migdałami. Teraz już tylko piernik musi zmięknąć i nabrać swojego niezwykłego smaku :)
Poprzednie etapy przygotowywania piernika znajdziecie tu oraz tu.


SKŁADNIKI

  • 3 blaty piernika staropolskiego 
  • 600g gęstych powideł śliwkowych

masa morelowo marcepanowa

  • 100g masy marcepanowej
  • 100g suszonych moreli
  • 80 ml alkoholu ( rum, brandy lub wódka)

polewa

  • 200g dobrej jakości mlecznej czkeolady
  • 2 łyżki masła
  • siekane migdały do posypania


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA


  1. W misie blendera umieszczamy lekko przesiekane morele, marcepan oraz alkohol. Blendujemy aż do uzyskania jednolitej gładkiej masy ( można dodać cukru pudru, jeśli lubicie bardzo słodkie masy). Jeśli Wasz blender nie radzi sobie z masą, bo jest zbyt sucha, można zrobić to również przy pomocy blendera "żyrafy".
  2. Na dużej desce układamy pierwszy blat piernika i równomiernie rozprowadzamy na nim masę morelowo- marcepanową.
  3. Przykładamy kolejnym blatem, na którym rozprowadzamy równomiernie grubą warstwę powideł śłiwkowych.
  4. Przykrywamy ostatnim blatem. Przykładamy papierem i obciążamy deseczką.
  5. W między czasie rozpuszczamy w rondelku masło. Ściągamy z ognia i dodajemy do masła połamaną czekoladę. Delikatnie mieszamy aż do utworzenia się jednolitej polewy. Odstawiamy na kilka minut aby lekko zgęstniała.
  6. Zdejmujemy z piernika obciążenie i kroimy go na trzy ( lub dwa) mniejsze ciasta. Każde z nim oblewamy czekoladą. Ja przy pomocy noża smarowałam również boki ciasta. Na koniec posypujemy migdałami i odstawiamy na 2 dni w suche miesjce.
Smacznego!






Korzenne przysmaki Piernik świąteczny, piernik staropolski na święta Wigilia 2014 Świąteczne słodkości!

This entry was posted on 23 gru 2014 and is filed under ,,,,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...