Czeko - śliwka do smarowania

Dżem o smaku śliwek w czekoladzie to dla mnie po prostu rewelacja. Idealny do naleśników, tostów, czy przełożenia ciasta. Jest po prostu fantastyczny. Żałuję, że miałam tak mało śliwek i wyszła mi jedynie malutka miseczka. Następnym razem zrobię zdecydowanie więcej!


SKŁADNIKI (mały słoiczek)

30 dojrzałych śliwek węgierek
2 łyżki cukru (można więcej jeśli śliwki są kwaśne)
2 łyżki kakao


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA


  1. Śliwki przekroić na połówki i usunąć pestki.
  2. Umieścić w rondelku i dusić na małym ogniu cały czas mieszając.
  3. Gdy śliwki puszczą sok zmniejszyć ogień na jak najmniejszy, dodać cukier i kakao.
  4. Podgrzewać powidła aż sok odparuje i cała masa zgęstnieje. Cały czas mieszać i uważać aby powidła się nie przypaliły.
  5. Kiedy powidła osiągną odpowiadającą nam konsystencję zdjąć z ognia i przełożyć do miseczki (ja swoje powidła dusiłam ok. 20 minut, jeśli będziemy przygotowywać powidła z większej ilości owoców czas ich przygotowania się wydłuży). 
Smacznego!



This entry was posted on 5 paź 2014 and is filed under ,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...