Kasza manna dla niejadka /dla dzieci i nie tylko :)

Wielu z Was pewnie nie lubi zup mlecznych, często  kojarzą się z koszmarami z dzieciństwa. A kasza manna owiana jest szczególnie niechlubną opinią. Według mnie zupełnie niesłusznie. Kasza manna jest bardzo wdzięcznym produktem, z którego można wyczarować pyszne śniadania i desery. Co powiecie na waniliowy pudding ze świeżymi owocami? :) Zaręczam, że zdecydowana większość nawet nie pomyśli, że jest tam kasza manna. Za równo małe jak i duże łakomczuchy wcinają ze smakiem kaszę manną w tej postaci :)


SKŁADNIKI (3-4 porcje)

  • 250 ml mleka
  • 3 pełne łyżki kaszy manny
  • 2 łyżki cukru waniliowego ( można dodać więcej lub częściowo zastąpic zwykłym)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego ( można pominąć)
  • szczypta cynamonu

dodatkowo

  • 1 owoc granatu
  • konftura poziomkowa ( lub inna ulubiona)
  • świeża mięta do dekoracji


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA


  1. Odlać 1/3 szklankę mleka i wymeszać ją z kaszą manną. Pozostałe mleko zagotować razem z cukrem.
  2. Do gotującego mleka dodać kaszę manną wraz z pozostałym mlekiem. Gotować kilka minut aż do zgęstnienia kaszki.
  3. Doprawić cynamonem (cudowanie zaostrzy smak kaszki, dzięki czemu nie będzie mdła) i ekstraktem z wanilii. Odstawić do wystudzenia. Następnie przy pomocy miksera przez kilka minut miksujemy kaszkę tak aby stała się puszystym puddingiem.
  4. Na schłodzony pudding wyłożyć konfiturę oraz owoce granatu. Można udekorować miętą.
Smacznego! :)



Przepis bierze udział w konkursie, w którym można wygrać książki autorki bloga Moje Wypieki - Doroty Świątkowskiej.

Moje wypieki i desery na każdą okazję

This entry was posted on 12 lis 2014 and is filed under ,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Kasza manna dla niejadka /dla dzieci i nie tylko :)”

  1. niejadkiem nie jestem,ale tą pyszną kaszkę bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze do niedawna nakłonienie mojej córci do zjedzenia czegokolwiek graniczyło z cudem. Po konsultacji z lekarzem wprowadziłam do diety Róży zdrowe kaszki bezmleczne. Decyzja ta przyniosła zadziwiająco dobre rezultaty. Kaszki owocowe bardzo przypadły małej do gustu, dzięki czemu wreszcie mogłam odetchnąć z ulgą.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...